Pre nego što je postao globalni fenomen, Minecraft je bio ideja u glavi Markusa „Notcha“ Perssona. Prva igriva verzija nastala je za manje od nedelju dana, a tokom naredne dve godine, Persson i njegov tim u Mojangu radili su na unapređenju igre. Od tada, Minecraft je postao internet senzacija sa više od 100 miliona igrača, dostupan na različitim platformama, a Mojang je 2014. godine prodat Microsoftu za 2,5 milijarde dolara.
Igra je na početku imala dva različita imena

U najranijim fazama razvoja, Minecraft je bio poznat kao „Cave Game“. U to vreme, igrači su mogli da se kreću po ravnom svetu sa samo dva tipa blokova: travom i kamenjem. Kasnije, Notch je promenio ime u „Minecraft: Order of the Stone“, kao omaž omiljenom internet stripu „Order of the Stick“. Zanimljivo je da je „Order of the Stone“ postao i naziv prvog poglavlja u igri Minecraft Story Mode od Telltale Games.GoodGame.hr
Višejezičnost igre

Minecraft je dostupan na više od 120 jezika, uključujući i izmišljene jezike poput LOLCat, Klingonskog, Šekspirovog engleskog i gusarskog govora. Ova raznolikost jezika odražava Notchovu želju da igra bude što pristupačnija globalnoj publici.
Creeper – greška koja je postala simbol

Creeper, jedan od najpoznatijih likova u Minecraftu, nastao je slučajno. Dok je Notch pokušavao da napravi model svinje, greškom je zamenio vertikalne i horizontalne dimenzije, što je rezultiralo visokim, uskim stvorenjem. Umesto da odbaci grešku, odlučio je da je iskoristi, obojio ga u zeleno i tako je nastao Creeper.
Efekat dima nakon eksplozije

Efekat dima koji se pojavljuje nakon eksplozije Creepera nije bio deo originalne igre. Notch je na svom blogu podelio fan-art koji prikazuje krater sa dimom nakon eksplozije Creepera. Inspirisan ovim, dodao je crne čestice koje lebde nakon eksplozije, što je postalo trajni deo igre.
Mit o Herobrineu

Herobrine je izmišljeni lik koji su fanovi stvorili u okviru Creepypasta zajednice. Navodno, Herobrine je ulazio u svetove igrača, kopao tunele, gradio piramide i uklanjao lišće sa drveća. Njegov izgled bio je sličan Steveu, ali sa belim očima bez zenica. Notch je više puta izjavio da Herobrine nikada nije bio deo igre, iako je u jednom trenutku razmatrao mogućnost da ga doda, ali je odustao.
Infinimajner kao inspiracija

Jedna od glavnih inspiracija za Minecraft bila je igra Infiniminer, rudarska igra sa blokovima. Notch je želeo da napravi sličnu igru, ali sa fantazijskim elementima i RPG karakteristikama. Ova ideja je postavila temelje za ono što je Minecraft danas.
Početna zamisao kao izometrijska strateška igra

Pre nego što je Minecraft postao igra kakvu poznajemo, Notch je razmatrao da je razvije kao izometrijsku stratešku igru, sličnu igrama poput Diablo i Baldur’s Gate. Zanimljivo je da je Minecraft Dungeons, objavljen 2020. godine, zapravo igra sa izometrijskim pogledom.
Prvi Battle Royale

Pre nego što su Battle Royale igre postale popularne, Minecraft je imao svoju verziju. Godine 2012, zajednica je stvorila Minecraft Survival Games, mapu inspirisanu filmom „Igre gladi“, gde su igrači sakupljali resurse i borili se dok ne ostane samo jedan preživeli.
Notch se povlači

U decembru 2011. godine, Notch se povukao sa pozicije glavnog programera Minecrafta kako bi se odmorio i radio na drugim projektima. Njegovu ulogu preuzeo je Jens Bergensten, koji je bio deo Mojanga oko godinu dana pre toga.
Notchova odluka da ne pravi novu uspešnu igru

Nakon što je Microsoft kupio Mojang, Notch je napustio kompaniju. Na društvenim mrežama je izrazio osećaj velikog pritiska i odgovornosti zbog igre koju je stvorio. Izjavio je da nikada nije želeo da napravi ogromnu igru ili da menja svet, već je uživao u malim projektima. Rekao je: „Ako ikada slučajno napravim nešto što izgleda kao da postaje popularno, verovatno ću to odmah napustiti.“