Šta je MinecraftEdu?

Šta je MinecraftEdu?
  • 27
    Aug

Šta je MinecraftEdu?

Svi đaci u nekom trenutku svog školovanja dobiju zadatak da naprave neki model za školski projekat i za to obično koriste papir različitog oblika i vrste, drvene štapiće, lepak i još poneke materijale. Itan iz Teksasa je od svog učitelja dobio dozvolu da svoj projekat uradi u svetu popularne Minecraft igre. Uz malu pomoć svog oca, Itan je snimio i objavio svoj rad na YouTube mreži. Na početku virtuelne šetnje kroz maketu gradića Alamo, za koji se vodila bitka u martu 1836. godine za vreme Teksaškog rata za nezavisnost, počela je da pada kiša u Minecraft svetu na šta je Itan prokomentarisao “Upravo ovo se i dogodilo za vreme bitke za Alamo, padala je kiša”. Njegovom ocu, a verovatno i učitelju, je bilo jasno da je Itan sasvim upoznat sa temom svog zadatka, što možda ne bi mogao da pokaže da je drugačije predstavljao svoj rad.

Kako je zapravo došlo do toga?
Džoel Levin je prvi put igrao Minecraft 2010. godine sa svojom petogodišnjom ćerkom i bio je oduševljen koliko je ona naučila od te igre. Samostalno je rešavala probleme, stvorila je osećaj i razmevanje za prostor, i ubrzala učenje čitanja i pisanja jer je želela da komunicira sa ostalim igračima. U tom periodu, Levin je držao časove tehnologije u privatnoj osnovnoj školi u Njujorku, i odlučio je da isproba novi način predavanja uvođenjem Minecraft igre u neke školske lekcije đaka koji pohađaju drugi razred.
Deo gradiva koji je uključivao Minecraft je trebalo da traje nedelju dana, ali je Levin koristio igru do kraja polugodišta, učeći đake da kucaju tako što im je omogućio međusobnu komunikaciju u igri, i kako da među velikim brojem foruma pronađu konkretnu informaciju.

MinecraftEdu_JoelLevin2Imajući u vidu svestranost igre, Levin je hteo da onemogući neke opcije kako bi učenicima pružio sigurno iskustvo koje je prikladno njihovim godinama. On je preradio kod kako deca ne bi mogla da se međusobno tuku u igri i ograničio je geografski opseg kako bi mogli lako da se vrate do centralnog dela na kom se nalazi građevina koju koristi samo njihov razred. Tada još uvek nije bio član online zajednice učitelja koji razmenjuju slične modifikacije igara pa je morao sam da uradi izmene na Minecraftu.

Levin je znao da je napravio značajan korak kada je uveo Minecraft u učionice, i nije mogao da kaže “ne” nakon što je finski nastavnik i igrač Santeri Koivisto pronašao njegov blog i ponudio mu da zajedno osnuju kompaniju koja će napraviti verziju Minecrafta za nastavnike.
Osnovana 2011. godine od strane tri nastavnika i programera, TeacherGaming kompanija se proširila i sada ima desetinu zaposlenih iz Finske i Sjedinjenih Američkih Država, koji su stvorili MinecraftEdu, koji se prodaje školama u 42 zemlje na 6 kontinenata. TeacherGaming ima dozvolu od Mojang kompanije i prodaje obrazovnu verziju Minecrafta koja sadrži mnoge Levinove početne modifikacije. MinecraftEdu takođe ima neke nove elemente koje su nastavnici tražili, jedno od njih je zaustavljanje igrača u sred igre.
TeacherGaming ima nastavni plan i program, i poseduje Minecraft svetove koji se mogu preuzeti i koristiti u učionicama, ali nastavnici nisu želeli da koriste tuđe projekte već da sami naprave sopstveno iskustvo. Nastavnici istorije su pravili Minecraft diorame (model koji predstavlja scenu sa trodimenzionalnim figurama, bilo kao minijatura ili kao muzejski eksponat), nastavnici engleskog jezika su sa đacima pravili model poznatog Globe pozorišta i igrali Šekspirove komade, nastavnici umetnosti su ponovo stvarali poznata umetnička dela u igri. Levin kaže da je 98% sadržaja za preuzimanje koji se nalazi na MinecraftEdu forumu napravljeno od strane nastavnika.

MinecraftEdu

Sara Ričards, nastavni specijalista tehnologije u Teksasu, počela je da se zanima za igru nakon razgovora sa roditeljem o tome kako da pomogne jednom učeniku sa poteškoćama u razvoju. Godinu dana nakon toga, Sara je videla učenike drugog razreda kako grade složene digitalne zajednice, pomogla im da naprave scenu iz dečije knjige “The Cricket in Times Square” i posmatrala učenike trećeg razreda kako brzo shvataju matematičke koncepte površine, obima i zapremine.
Dajen Mejn, nastavnik kompjuterskih nauka u srednjoj školi u Kaliforniji, već dve godine koristi Minecraft na svojim časovima i impresionirana je onim što su njeni učenici stvorili u igri, posebno kada im se dozvoli fleksibilnost da slede svoje interese, smišljajući kako da urade željene akcije na svoj način. Jedan učenik je nakon časa zaključio da “prva opcija u rešavanju problema nije uvek i najbolja opcija”, i to je jedna od stvari koju učenici ne mogu naučiti iz pisanih lekcija, već moraju imati priliku da to sami iskuse.

Koje projekte biste pravili kada bi Minecraft bio deo vašeg školovanja?

 

Izvor:
TheAtlantic

Podeli ovu objavu sa prijateljima...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Facebook komentari