Prevodimo vam tekst koji su napisali predstavnici Mojang kompanije, Owen i Lydia:
„Zaista je ohrabrujuće videti koliko ima istomišljenika, čija osećanja oslikavaju i naša kada smo i sami saznali vesti. Promena je strašna, i ovo je velika promena za sve nas. Ipak, sve će biti u redu. <3
Molimo vas, upamtite da je budućnost same igre i vas kao zajednice, veoma važna svakom od nas. Ako ćete iz celog teksta upamtiti samo jednu stvar neka to bude ova.
Ne možemo vam pružiti više informacija u ovom trenutku, ali odlučili smo da je iskrenost najbolji pristup. I dalje radimo na svemu ovome. Ovako veliki poslovi su ozbiljna stvar.
Zašto ste prodali Minecraft?
Minecraft je porastao od jednostavne igre do projekta od izuzetno velikog značaja. Iako smo veoma ponosni na ono šta je Minecraft postao, Notch nikad nije imao nameru da to postane ovako veliko.
Kao što verovatno već znate, Notch je tvorac Minecrafta i većinski vlasnik Mojanga. On je odlučio da ne želi odgovornost posedovanja kompanije koja ima značaj svetskih razmera. Tokom proteklih nekoliko godina on je pokušao da radi na manjim projektima, ali pritisak posedovanja Minecrafta mu je postao pretežak. Jedina opcija je bila da proda Minecraft. Ipak, nastaviće da radi zanimljive projekte. Ne brinite zbog toga.
Postoji samo mali broj potencijalnih kupaca sa resursima koji Minecraftu mogu da pruže dalji razvitak kakav on zaslužuje. Od 2012. godine mi blisko sarađujemo sa Microsoft kompanijom, i impresionirani smo njihovom kontinuiranom posvećenošću našoj igri i njenom razvoju. Uvereni smo da će Minecraft nastaviti da se razvija na fenomenalan način.
Minecraft znači mnogo milionima ljudi širom sveta, i svakom Mojangovcu (prim. prev. Mojangsta – član Mojang zajednice). Osećamo da je ovo pravi način da svi – uključujući i vas – imamo korist.
Šta je sa drugim izdanjima Minecrafta? Da li će prestati da se razvijaju?
Nema razloga da prestane razvoj, prodaja i podrška za PC/Mac, Xbox 360, Xbox one, PS3, PS4, Vita, iOS i Android verzije. Naravno, Microsoft ne može da donosi odluke u ime drugih kompanija ili da predvidi izbore koje bi oni mogli da naprave u budućnosti. Mi smo veoma ponosni na sva izdanja i sve fenomenalne stvari koje ste ostvarili igrajući se zajedno.
Da li će se igra promeniti? Da li ćemo i dalje moći da pravimo snimke, modove, super dodatke i sve ostale zanimljive stvari koje smo pravili tokom prethodnih godina?
Minecraft će nastaviti da se razvija, baš kao što je to i činio od samog ravitka. Ne znamo tačne planove za budućnost Minecrafta, ali znamo da svako ko je uključen u projekat želi da zajednica raste i postane još neverovatnija nego što je bila. Zaustavljanje igrača da prave zanimljive stvari nije nikome u interesu.
Šta će biti sa osobljem Mojang kompanije?
Iako je previše rano da bismo potvrdili ko će od nas nastaviti da radi na Minecraftu, a ko na nekom drugom projektu, pretpostavljamo da će većina (ako ne čak i svi) nastaviti da rade za Mojang za sada. Osnivači: Notch, Carl i Jakob odlaze iz kompanije. Ne znamo šta su oni isplanirali. Njihovi projekti neće biti povezani sa Minecraftom, ali će svakako biti zanimljivi.
Šta se će biti sa ostalim Mojang projektima, kao što je na primer Scrolls?
Još uvek ne znamo. Podelićemo sa vama informacije čim saznamo nešto po tom pitanju.
Da li ćete i dalje moći da obavljujete na twitteru obaveštenja o novim karakteristikama i da komunicirate sa zajednicom na ličnom nivou, kao što ste to radili prethodnih godina?
Naravno! To se neće promeniti.
Za koliko novca je kompanija prodata?
Microsoft je kupio Mojang za primamljivih 2,5 milijardi dolara (prim. prev. 2.500.000.000 dolara).“
Sa zvaničnog Microsoft sajta stiže sledeće obaveštenje:
„Microsoft korporacija je 15. septembra objavila da je sklopila dogovor o kupovini Mojanga, tvorca proslavljene Stokholmske igre, i slavnu kompanijsku franšizu „Minecraft“. Mojang tim će se pridružiti postojećem timu Microsoft Studios, koji uključuje produkcijske studije koji rade na blokbaster franšizama kao što su „Halo“, „Forza“, „Fable“ i mnoge druge. Ulaganja u nove načine umrežavanja računara (cloud computing) i mobilne tehnologije, će igračima pružiti bogatije i brže svetove, jače razvojne alate i više mogućnosti da se povežu putem Minecraft zajednice.
Dostupan na više platformi, Minecraft je jedna od najpopularnijih igara u istoriji, sa više od 100 miliona preuzimanja od 2009. godine kada je i pokrenut. Minecraft je jedna od najpopularnijih kompjuterskih igara svih vremena, najpopularnija igra na Xbox konzoli, i najviše plaćena aplikacija za iOS i Andriod sisteme u Americi (US). Minecraft zajednica je među najaktivnijim i najstrastvenijim zajednicama u industriji, sa više od dve milijarde igranih sati samo na Xbox 360 konzoli u poslednje dve godine. Ljubitelji ove igre su lojalni, a u poslednjih 12 meseci se prijavilo (ulogovalo) vise od 90% igrača sa kupljenim original nalozima za PC verziju igre (podatak se odnosi na US).
Microsoft planira da nastavi sa razvijanjem dostupnosti Minecraft igre na svim platformama na kojima je trenutno dostupan: PC, iOS, Android, Xbox i PlayStation. Phil Spencer, glavni u Xbox-u je izjavio da je Minecraft jedna od najpopularnijih franšiza svih vremena i da će održavati Minecraft i njegovu zajednicu, uz obavezu da neguju igru i razvijaju je dugo u budućnosti.“
Osnivač Mojang kompanije i tvorac Minecraft igre, Marcus Personn, poznatiji kao Notch, na svom blogu je napisao sledeće:
„Ne vidim sebe kao nekog ko razvija igre. Pravim igre zato što je to zanimljivo, i zato što volim igre i volim da programiram, ali ne pravim igre sa namerom da one postanu veliki uspesi, i ne pokušavam da promenim svet.
Pre relativno dugo vremena, odlučio sam da se udaljim od razvijanja Minecraft igre. Jen je bio savršena osoba da preuzme moje mesto, a ja sam želeo da isprobam nove stvari. Pre nekoliko nedelja internetom je „eksplodirala“ mržnja prema meni zbog neke EULA situacije sa kojom nisam imao ništa. Bio sam zbunjen. Nisam nista razumeo. Tada sam shvatio da sam postao simbol Minecrafta, a ja ne želim da budem odgovoran za nešto tako veliko i značajno što ni ne razumem, na čemu ne želim da radim, i što mi se stalno vraća. Nisam preduzetnik. Nisam direktor. Ja sam štreberski programer koji voli da iznosi svoja mišljenja na Twitteru.
Hvala vam svima što ste Minecraft pretvorili u to što je postao, ali ima vas previše, a ja ne mogu da budem odgovoran za nešto tako veliko. U nekom smislu ovo sad pripada Microsoftu. U nekom drugom, mnogo većem smislu, ovo pripada vama već duže vreme, i to se nikada neće promeniti.
Ne radi se o novcu, radi se o mom zdravom razumu.“
Nadamo se da su vam neke stvari sada jasnije i da ste uvideli da nema potrebe za panikom jer nikom nije u interesu da zaustavi rad igre koja nam je svima draga i u kojoj uživamo. Verovatno niko ne bi potrošio 2,5 milijarde dolara samo da bi kupio igru i uništio je. Naše mišljenje je da igra može samo da se razvija dalje i napreduje.